Konečné provedení palubního počítače EPIS 5 FC
Konečné provedení palubního počítače EPIS 5 FC
Po vyrobení prototypové série palubního počítače s odbavením EPIS 5 FCC (na obrázku č.1. vpravo) jsme na základě zkušebního provozu přistoupili k několika změnám v řešení vozidlové řídicí jednotky. Základní změna vzhledu je vidět na následujícím obrázku.
Jedná se o tyto změny:
- Z důvodu lepšího výhledu řidiče byla snížena zadní část jednotky včetně pozice LCD zákaznického displeje. Řidič se tak nemusí naklánět, aby lépe viděl vpravo před autobus.
- Náklon tiskárny zajistí výstup lístku na horním okraji pravého boku. Toto uspořádání má zvláště výhodu tam, kde je vhodné odbavovací zařízení „zapustit“ do palubní desky.
- Na přání je možno dodat elektronické uvolnění přístupu k papíru tiskárny – řidič tak nepotřebuje klíč k zámku a víko je uvolněno příkazem z ovládacího menu.
- Nové uspořádaní (elektrické i mechanické) umožní dodání jak kompaktní, tak i dělené varianty. U dělené varianty je možno řídicí jednotku s tiskárnou umístit na palubní desku do prostoru nástupu cestujících a LCD ovládací terminál pak na palubní desku do blízkosti řidiče. Propojení obou dílů je provedeno pomocí jednoho kabelu s konektory RJ 45.
- Z důvodu výroby autobusů s pokovenými skly, kdy se výrazně komplikuje příjem GPS signálu a GSM komunikace, byl upraven základní vstupní konektor a byl sjednocen s moduly sledování polohy, např. MSP 5.0. Jednotky MSP 1.1 až MSP 5.0 (vyrobeno více jak 1000 kusů) je tak možno zaměnit za palubní počítač EPIS 5 FC. Antény je tak možno vyvést mimo řídicí jednotku, např. na střechu vozidla a zajistit tak správnou funkci obou zařízení.
- Byl snížen „šuplík“ na peníze (volitelná položka) tak, aby lépe vyhovoval potřebám zástavby i řidičům a umožnil lepší manipulaci s penězi.
- Byla zprovozněna základní komunikace s dispečinkem dle námi vytvořeného standardu při budování dispečinku IDP (Integrovaná doprava Plzeňska).
- Bylo integrováno řízení vnějších informačních tabel pomocí standardního IBISu, námi definovaného tzv. rychlého IBISu či Ethernetu. U LCD pro cestujících je komunikace na sběrnici ethernet s možností dálkového řízení poskytovaných informací.
- Byla zprovozněna „černá skříňka“ na transakce, kde tyto jsou nahrávány do speciální napěťově oddělené paměti. V případě poruchy či poškození systému je možné servisně data obnovit.
- Palubní počítač s odbavením byl vybaven kompletním logováním akcí i chybových hlášení (např. chybějícími zvuky, apod.).
- Součástí každého záznamu o transakci je i poloha GPS. Tento systém pomůže odhalit řidiče, které prodávají falešné jízdenky.
- A mnoho dalších úprav.