Označníky zastávek a nosníky panelů
Označníky zastávek a nosníky panelů
Obsah stránky:
Přehled mechanické produkce pro označníky a panely
V rámci naší produkce dodáváme:
- pasivní označníky zastávky včetně tabule pro jízdní řád a odpadkového koše,
- aktivní elektronické označníky jednonohé či dvounohé.
Dále pro naše zastávkové informační panely dodáváme i mechanické podpěry a další související díly:
- sloupy jako nosníky panelů (rovné či do tvaru L) včetně provedení statických posudků
- dvojité nosníky pro uchycení panelů ve tvaru H
- vitríny a značky
- informační cedule
Materiál, tvar a provedení závisí na dohodě se zákazníkem (zákaznické provedení).
Pasivní označníky
Pod pojmem “pasivní označník” rozumíme pouze mechanický označník zastávky s dopravní značkou se symbolem dopravního prostředku, pro který je určena, rozšířený o název zastávky, případně o čísla projíždějících linek. Označník může být doplněn o tabulku jízdních řádů a o odpadkový koš.
Označníky mohou být vyrobeny z kvalitních:
- hliníkových eloxovaných profilů,
- nerezových profilů ochráněných barvou, příp i kataforézou,
- broušené či leštěné nerezy.
Takto vyrobené označníky jsou bezúdržbové, povrchově i barevně stálé a designově nadčasové.
Elektronické označníky
Ukázka mechanického uspořádání jednonohého označníku zastávky v elektronickém provedení:
Jednotlivé prvky elektronického označníku jsou (ukázka provedení – konkrétní prvky mohou mít jiné provedení):
P.č. | Objednací kód | Typ panelu |
1 | 71493.ZOS 129/3/3765.KN | Sloup zastávkového označníku – provedení kartáčovaná nerez, tvar délka 3765 mm x Ø 129 mm |
2 | 71494.ZOV 420×900.GN | Vitrína pro zastávkový označníku – prosvětlená LED, velikost 420 x 900 x 70 mm (š x v x h) |
3 | 71413.ELP 135A | Zastávkový informační panel (digitální označník) ELP 135A, 50×160 LED, červená, rozteč 5 mm |
4 | Držák vitríny na průměr sloupu Ø 130 mm | |
5 | Držák sestavy označení zastávky Ø 130 mm | |
6 | 72381.ZOZ AL450x780 | Značka označníku zastávky složená ze značky trakce a názvu lokality s linkami – jednostranná, prosvětlená, velikost 450 mm x 780 mm |
7 | Konzole bočního uchycení Ø 130 mm (sestava) | |
8 | Značka zastávky složená ze značky a názvu lokality |
Praktické provedení zastávkového jednonohého označníku typu “praporek” dle předchozího popisu:
Provedení označníku s čelním uchycením komponentů:
Vitríny pro označníky
Pro označníky jsou dodávány vitríny pro vylepení jízdních řádů a dopravních informací. Jsou vyráběny či dodávány jako neprosvětlené, osvětlené z boku a prosvětlované zezadu. jsou ve formě připevněné na sloup bez zapuštění a zapuštěné – obepínající sloup. Provedení může být taktéž jako jednostranné či oboustranné a malé či velké.
Dvojnohé označníky
Dvojnohé označníky se vyrábí v několika provedeních a jsou budovány dle požadavků jednotlivých provozovatelů. Na obrázku je ELP řady 17x, kdy “nohy” jsou vedeny blízko středu označníku. Další možností mechanického řešení je dvounohý označník se stojnami na pokrajích označníku, který:
- ve svém těle obsahuje kompletní elektroniku a tudíž je i silnější (80-100 mm tloušťka). Např. označníky pro ROPID (viz. obr. č.1), kdy stojny jsou vedeny po krajích označníku – viz. ELP 19x.
- obsahují dělenou variantu, tj. zdrojová část a řídicí jednotka je např. u zdrojů z trakčního vedení a panel pouze obsahuje ovládání LED panelů a zvukových hlášení. Tehdy lze dosáhnout tenké, elegantní konstrukce – viz. ELP 17xJ
Označníky s držáky solárních panelů
Označníky se solárními panely mohou být jednonohé (viz. níže) nebo dvounohé (viz. obr. č.1 na této stránce – označníky přímé a lomené pro ROPID). U solárních panelů napájejících označníky s e-papírovým LCD, je možno toto realizovat s omezením do záporných teplot – viz. ELP 19x nebo K813,3.
Na následném obrázku je naše realizace zastávkového jednonohého označníku se solárním panelem pro panel typu LED. V tomto případě platí, že čím větší solární panel tím lépe a i to pro zimní měsíce nestačí. Podrobnější popis energetických poměrů pro napájení inteligentní zastávky je uveden v následující článku “Solární energie ve veřejné dopravě” a její použití je nutno vždy řádně zvážit. Je třeba mít na mysli, že se naše země nenachází u středozemního moře a že v prosinci je zde pouze pár slunečních dní. Proto v zimě bude nastávat situace, že solární panel neposkytne dostatek energie a zastávkový panel nebude ukazovat odjezdy.