Informační systémy a řízení dopravy
Informační systémy a řízení dopravy
Současné řešení kompletních dohledových systémů pro dopravní společnosti je zobrazeno na následujícím obrázku. V tomto případě je to řešení komunikací prováděno buď pomocí GSM komunikací (nyní již zejména s UMTS nebo LTE), nebo radiovými sítěmi (analogová síť, digitální síť, TETRA) nebo kombinovaným provozem (páteřní komunikace je radiová nezávislá na GSM operátorech) s doplňkovou komunikací GSM pro odesílání většího množství dat (odbavení, reklama, dopravní sdělení) – viz. následující obrázek.
Výše uvedený obecný systém se skládá z:
- odbavovacího a informačního systému vozidla dostupného přes APN (virtuální datová síť zřízená u mobilního operátora GSM) nebo přes radiovou síť,
- řídicího informačního systému ve vlastnictví dopravní společnosti nebo provozovaného jako službu naší firmou (server SPRINTER) a zahrnujícího centrální správu systému a správu středisek (dispečerský SW SPRINTER, EPCOMP a SW BackOffice),
- řešení předplatných míst pro prodej karet,
- informačního systému IDS – nabízený systém umí zasílat data do nadřazených dispečinků,
- klienty systému s přístupovými právy dle požadované činnosti,
- předání dat z odbavovacích systémů na zúčtovací středisko dopravního systému.
- Dispečerské systémy – řídící a dohledové systémy určené pro vozidla MHD a VLP včetně rozšíření o řízení elektronických zastávkových panelů.
- Radiové komunikace – způsoby bezdrátových komunikačních technologií používaných u dopravních prostředků a elektronických informačních panelů mezi sebou a dispečinkem.
- Vozovny a nahrávání vozidel – řešení pro řízení vjezdu vozidel do vozoven a jejich bezdrátovou komunikaci v prostoru vozoven.
- Terminály a zastávky – Elektronické informační panely pro informování cestujících. Elektronické informační LED i LCD panely.
- Preference MHD – zajištění přednosti pro vozidla veřejné přepravy osob na křižovatkách